Gyorskeresés

110. Tanítás, oktatás, iskola(rendszer)

Steve Wozniak az oktatásrendszerről

Az Apple mérnök alapítója

Együttműködésben a fiúk vagy a lányok jobbak?

A férfiaknak több a Nobel-díjuk, de...

Eötvös Lóránd a tanárok önállóságáról

Az örökös probléma, a szolgalelkűség, megint előkerül

Betonbiztos, akarom mondani kartonbiztos védelem lesés ellen Mexikóból

A hullámkarton könnyű, mégis hatékonyan megakadályozza a fény terjedését

Á. Richárd üzen a fiatalságnak

Egy, a gimnázium során bukdácsoló diák visszatekint

Osztályterem egy finn iskolában 2019-ben

Egyetlen hajszálnyira a teljes szétrothadástól

Hoffmann Rózsa a magyar diákok lesújtó PISA-eredményeiről

A rothadó nyugat megint a vesztébe rohan. De mi most is tudjuk a helyes irányt.

Vermes Miklós a fizika órák egyik fontos komponenséről

Haszontalakodásnak tűnhet, pedig nem az

YouTubber Dius a suliról

Dalba öntötte iskolai élményeit

Szent-Györgyi Albert az iskolákról és a jövőről

Szóval készüljünk a legrosszabbakra?

Amikor sok múlik egy kis lexikális tudáson

Méghogy a kémia órán tanultak haszontalanok!

Hogyan lesz az osztályzás?

A félig üres vagy félig teli (pohár) iskolai verziója

Henry Ford a tanulásról

Nemcsak a 20 éveseké a világ

Egyetem végi számvetés

Vagy ahogy a cucilizmusban hívták: zárszámadás

Gyülekeznek a sötét felhők az osztály felett

Az a fránya százalékszámítás

Öveges József az oktatás céljáról

Szerinte se az, hogy "Legyen meg a kurva papír!".

Megéheztél a sok tanulás közben?

Tuti tippek egy "kis" táplálékszerzéshez

Richard Branson a tanulásról

Éretten, élettapasztalatból beszél

Eötvös Loránd az önálló gondolkodás egyik feltételéről

Kormányzati szinten manapság nem szeretik, de báró Eötvös Loránd (is) fontosnak tartotta

Feldmár András az iskoláról

Egy lesújtó vélemény

Feldmár András a tanításról, a jó tanárról

Az iskola olyan, mint a foci: mindenki meg van győződve róla, hogy nagyon ért hozzá

Feynman a pályaválasztásról

Nem a gyakori, "abból jól meg lehet élni" nézőpont

Csíkszentmihályi Mihály a tehetség lényegéről

Hiába akarunk mindent a génekre kenni

Einstein az oktatás lényegéről

Nem mindegy, mit és hogyan tanulunk

Nelson Mandela az oktatás jelentőségéről

Kontinensektől, bőrszíntől függetlenül

Yogi Berra elmélet és gyakorlat viszonyáról

Elméletben minden olyan jól működik...

És te mennyit tanulsz a hibákból?

Mindig érdemes megragadni a lehetőséget

A dolgozatíratás háttere

Elegem van... a dolgozatokból!

Csermely Péter arról, milyen a jó tanár

A tehetséggondozás hazai nagymestere

Hány tizedesjegyig tudod a π-t?

Most kiderül, ki is vagy valójában...

Eötvös Loránd a tanárok sokféleségéről

A hőn áhított egység ellen

Szent-Györgyi Albert a magyar közoktatásról 1930-ban

Úgy tűnik, mégsem igaz, hogy "régen minden jobb volt"...

Bartók Béla a versenyekről

Csak versenyeztetés útján lehetséges a tehetségnek kibontakoznia?

Teng Hsziao-ping az eredmények fontosságáról

Egy bölcs vezért egyszerre reformerkedik és harcol a babonák ellen

Einstein az egó és a tudás viszonyáról

A fordított arányosság egy gyakorlati alkalmazása

Lázár János az iskola szerepéről

Mielőtt elfeledkeznénk az örök értékekről

Lázár János arról, mit adjon az iskola a diákoknak

Milyen jó lenne, ha a kórházak is ilyen "tiszta" kritériumok szerint vennék fel az orvosokat...

Sztálin az oktatásról

Semmit nem veszített az aktualitásából

Meddig tartson az életemben a tanulásos időszak?

Vannak, akik azt várják, ne kelljen többet tanulniuk. Számukra van egy rossz hírünk.

Öveges József az egyszerűségről

Ínséges idők mestere

Fából vaskarika a fizika tanításban

Amikor a legendás fizika tanár gyanúba keveredik

Utólag okosnak lenni olyan, mint...

A dolgozat beadása után jöttél rá, hogy nem is úgy kellett volna csinálni?

Yogi Berra a megfigyelés jelentőségéről

Egyszerű de nagyszerű módszer; már Arisztotelész is dicsőítette

Carl Rogers a tanításról

A Rogers iskolarendszer alapítója beismeri a szakma korlátait

Carl Rogers a tanult emberekről

Szakismeretektől függetlenül

Orosz László a középiskolás évek jelentőségéről

És a generációk közötti különbségekről

Riad Naboulsi a mai magyar képzési rendszerről

Amikor a kormány stratégiai partnere hiába győzködi a kormányt

Orosz László a tanórai koncentrációról

"Egyetemistaként mi érettebbek voltunk, mint a mostani generációk"

Orosz László a tanulásról

A posztmodern pedagógia szerint tanulni játszva, észrevétlenül, könnyedén kell(ene)

Lenin bizalomról és ellenőrzésről

Sokszor elhangzik: "Én maximálisan megbízom benne!"

Eötvös Loránd arról, mit érdemes tanítani

A kevesebb több elve a katedrán

Pál Feri a fontos dolgok taníthatóságáról

Miért nem tanítanak meg mindent az iskolában?

Charles Sykes: 14 szabály, amit a gyerekeknek nem tanít meg az iskola

Sokszor tévesen Bill Gates-nek tulajdonítják, hogy a Harvard végzőseinek mondta egy diplomakiosztón

Szent-Györgyi Albert arról, mire való az iskola

Szem elől tévesztettük a célt

Einstein a sikerről

A siker, a mai világ egyik fő mércéje

Benjamin Franklin a tudás rögzüléséről

"Pedig hányszor elmondtam már! És még mindig nem tudjátok!?"

Ki az okosabb?

Naaaa!... Hát nem egyértelmű, hogy én?!?!

Hardi Titusz OSB az unatkozó gyerekről

Elébe kell menni a bajnak

Miért menjek tanárnak?

Az AKG igazgatója válaszol