113. Tanulás, tanítás, iskola(rendszer)
![]() | Pottyondy Edina arról, miért kell kiöltözni az írásbeli érettségire Ezzel is az életre készít az iskola |
![]() |
![]() | A dolgozatok sorsa Itt nyugszik... |
![]() | Egy budapesti elitgimnázium diákja arról, miért hagyta el az iskoláját az utolsó 2 évre Nem jó dolgukban szoktak ilyet tenni |
![]() | Készülni kell a tanórákra, hiába a rutin meg az évek Egy műegyetemi oktató (Stépán Gábor) belezavarodik a tantárgya fejezeteinek vázolásába |
![]() |
![]() | Jók egyáltalán valamire a tanárok? Vagy csak papolni tudnak? |
![]() | Gálvölgyi János az oktatás fontosságáról Különben befigyel a cumi |
![]() |
![]() | Ha úgy érzed, agyonnyomnak a rád ömlő feladatok Mindig van rosszabb |
![]() | Egy elitgimnáziumi végzős diák a netvörkingről Már megint a kapcsolatokon múlnak a dolgok? |
![]() | Molnár Krisztián az iskolai évekről Az ember mindent csak akkor tud értékelni, ha már vége lett, ha már nincs |
![]() |
![]() | Az edukáltság különféle hatásai Mindenképpen előnyös? |
![]() | Csernus Imre a mai magyar oktatásrendszerről Csak az IQ, semmi EQ |
![]() | Az oktatásrendszer Ohm-törvénye Néha egy fizikai törvény fizikán túli (metafizikai) területen is érvényes |
![]() | Ha úgy érzed, hogy az iskolád műszaki állapota szörnyű Akár a falak, akár a WC, vagy az internet |
![]() | Rubik Ernő az iskoláról Jó vagy rossz? |
![]() | Molnár Krisztián arról, miért nem lenne jó már felnőtt fejjel iskolába járni Mindennek megvan az ideje |
![]() |
![]() | Rubik Ernő az iskoláról Szerencsére van, aki nem gondolják egyszerűnek a jó iskol receptjét |
![]() | Sajdik Ferenc arról, mi szükséges, hogy meg tudjuk szólítani a gyerekeket A Pom-pom, a Nagy Ho-ho-ho Horgász rajzolója |
![]() | Domokos Gábor arról, hogy a mai diákok gyengék-e Egyre rosszabbak a generációk? |
![]() |
![]() | Benedek Tibor az önfejlesztésről Ismétlés a tudás anyja? Bizony az még kevés. |
![]() | Miért megy el sok magyar gimnazista nyugati egyetemre? Talán mert nyugatmajmolók, nemzetellenesek, idegenszívűek? Pedig a kormányzat szerint a magyar oktatásrendszer világszínvonalú! |
![]() | Alakítsd ki a saját tanulási metódusodat! De ne így... |
![]() |
![]() | Afroamerikai pornószínészek kezébe az állam költségvetését! Lám, létezik szolidaritás, még az egymástól távoli társadalmi csoportok között is! |
![]() |
![]() | Heinrich Heine az okosakról és az ostobákról Kaphatott rendesen... |
![]() | Az ostobaság definíciója Nem árt belegondolni |
![]() | Einstein az okos és a zseni közötti különbségről Mit kezdenek a problémákkal? |
![]() | Michel Foucault az oktatásrendszerekről Nem a Foucault-inga megalkotója, hanem egy 20. századi filozófus, eszmetörténész |
![]() | A tanulás lehetetlenségi trilemmája Nem lehet mindent egyszerre |
![]() | Geszti Péter a gyerekek személyiségének kibontakozásáról Engedjem neki?? |
![]() |
![]() | Geszti Péter a saját gyereknevelési koncepciójáról Hogy lehet embert faragni? |
![]() |
![]() | Zacher Gábor az amerikai és a magyar orvosképzés különbségéről Már az orvostanhallgatókon látszik, hol végzik az egyetemet |
![]() |
![]() | Arthur Honegger a tehetségről A svájci-francia zeneszerzőnek tulajdonított mondás |
![]() | Ganxsta Zolee a kollaboráció fontosságáról A magányos farkasok ideje lejárt? |
![]() |
![]() | Széchenyi István az oktatás fontosságáról A legnagyobb magyar nem stadionoktól remélte a nemzet felvirágoztatását |
![]() | Miféle igények kielégítésére létesült intézmény az iskola? Széles, mély szakadékok a nézetek között |
![]() | Orosz László a kvantummechanika fontosságáról, valamint az egyetemi képzés problémáiról A führeri újraiparosítás helyett |
![]() |
![]() | Feldmár András a tanításról, tanárokról A cipész inkább maradjon a kaptafánál |
![]() | Setényi János interjú a világ oktatásrendszereiről PISA felmérés, innováció stb |
![]() | Kiknek van "szükségjük" a centripetális gyorsulásra? Egy diák elmondja |
![]() | Schobert Norbi a liberális nevelés elkerülhetetlenül végzetes következményeiről A fitneszguru Terminátorként védelmezi az ifjúságot |
![]() | Steve Wozniak az oktatásrendszerről Az Apple társalapítója, mérnök |
![]() | Együttműködésben a fiúk vagy a lányok jobbak? A férfiaknak több a Nobel-díjuk, de... |
![]() | Öveges József a könnyű és nehéz dolgokról a tudományban Hú, ez nekem nehéz... |
![]() | Eötvös Lóránd a tanárok önállóságáról Az örökös probléma, a szolgalelkűség, megint előkerül |
![]() | Mexikóban dolgozatírás alatt nincs ám lesés a szomszédról! A hullámkarton könnyű, mégis hatékonyan megakadályozza a fény terjedését |
![]() | Á. Richárd üzen a fiatalságnak Egy, a gimnáziumi évei során bukdácsoló diák visszatekint |
![]() | Osztályterem egy finn iskolában 2019-ben Egyetlen hajszálnyira a teljes szétrothadástól |
![]() | Hoffmann Rózsa a magyar diákok lesújtó PISA-eredményeiről A rothadó nyugat megint a vesztébe rohan. De mi most is tudjuk a helyes irányt. |
![]() | Kálmán László az oktatásrendszer és a szórakoztatóipar viszonyáról Panaszáradat helyett |
![]() | Charles Sykes: 14 szabály, amit nem tanít meg az iskola a gyerekeknek Sokszor tévesen Bill Gates-nek tulajdonítják, hogy a Harvard végzőseinek mondta egy diplomakiosztón |
![]() | Eötvös Loránd arról, mit érdemes tanítani A kevesebb több elve a katedrán |
![]() | Csermely Péter arról, milyen a jó tanár A tehetséggondozás hazai nagymestere |
![]() | Vermes Miklós a fizika órák egyik fontos komponenséről Haszontalakodásnak tűnhet, pedig nem az |
![]() | Te kinek a hibáiból tanulsz? Mindig érdemes megragadni a lehetőséget |
![]() |
![]() | Öveges József az oktatás céljáról Szerinte se az, hogy "Legyen meg a kurva papír!". |
![]() | Öveges József az egyszerűségről Ínséges idők mestere |
![]() | Sztálin az oktatásról Semmit nem veszített az aktualitásából |
![]() | Szent-Györgyi Albert az iskolákról és a jövőről Szóval készüljünk a legrosszabbakra? |
![]() | Németh László a tanárok hatásáról Hálátlan szakma |
![]() | Richard Branson a tanulásról Már éretten, élettapasztalatból beszél |
![]() | Riad Naboulsi a mai magyar képzési rendszerről Amikor a kormány stratégiai partnere hiába győzködi a kormányt |
![]() | Mire fogom tudni majd ezt használni, az életben? (2.) Egy exkolléga válasza |
![]() | Nelson Mandela az oktatás jelentőségéről Kontinensektől, bőrszíntől függetlenül |
![]() | Radnai Gyula arról, hogyan kéne a középiskolai fizikát tanítani Tényleg szenvedélyes gyűjtő |
![]() | Yogi Berra a megfigyelés jelentőségéről Egyszerű de nagyszerű módszer; már Arisztotelész is dicsőítette |
![]() | Eötvös Loránd az önálló gondolkodás egyik feltételéről Kormányzati szinten manapság nem szeretik, de báró Eötvös Loránd (is) fontosnak tartotta |
![]() | Henry Ford a tanulásról Nemcsak a 20 éveseké a világ |
![]() | Eötvös Loránd a tanárok sokféleségéről A hőn áhított egység ellen |
![]() | Karitnhy Frigyes a tanulás és a tanítás viszonyáról Egy iskolai oximoron |
![]() | Einstein az egó és a tudás viszonyáról A fordított arányosság egy gyakorlati alkalmazása |
![]() | Csíkszentmihályi Mihály a tehetség lényegéről Hiába akarunk mindent a génekre kenni |
![]() | Mire fogom tudni majd ezt használni, az életben? (1.) Támad az örökzöld kérdés |
![]() | Dopeman a gyakorlás fontosságáról Mindent gyakorolni! |
![]() | Szent-Györgyi Albert a magyar közoktatásról 1930-ban Úgy tűnik, mégsem igaz, hogy "régen minden jobb volt"... |
![]() | Setényi János a magyarországi oktatásrendszerről Csak vérrel-verejtékkel |
![]() | Kerekítés (elmélet vs gyakorlat) Mer' most így van! |
![]() | Sándor György a tehetség jó és rossz fejlesztéséről Mennyiség helyett minőség |
![]() | Orosz László a tanulásról A posztmodern pedagógia szerint tanulni játszva, észrevétlenül, könnyedén kell(ene) |
![]() | Orosz László a magyar illetve az amerikai diákok céljairól Anno egy évet az USA-ban oktatott |
![]() | Orosz László a középiskolás évek jelentőségéről És a generációk közötti különbségekről |
![]() | "Ebből majd tanulnak!" - a hatékony pedagógia módszertana Mindennek legyen következménye! |
![]() | Carl Rogers a tanult emberekről Szakismeretektől függetlenül |
![]() | Carl Rogers a tanításról A Rogers iskolarendszer alapítója beismeri a szakma korlátait |
![]() | Fából vaskarika a fizikatanításban Amikor a legendás fizika tanár gyanúba keveredik |
![]() | Orosz László a tanórai koncentrációról "Egyetemistaként mi érettebbek voltunk, mint a mostani generációk" |
![]() | Meddig tartson az életemben a tanulásos időszak? Vannak, akik azt várják, ne kelljen többet tanulniuk. Számukra van egy rossz hírünk. |
![]() | Reggeli riadalom az ágyban Nincs happyend... |
![]() | Lázár János az iskola szerepéről Mielőtt elfeledkeznénk az örök értékekről |
![]() | Utólag okosnak lenni olyan, mint... A dolgozat beadása után jöttél rá, hogy nem is úgy kellett volna csinálni? |
![]() | Teng Hsziao-ping az eredmények fontosságáról Amikor egy bölcs vezért egyszerre reformerkedik és harcol a babonák ellen |
![]() | Bartók Béla a versenyekről Csak versenyeztetés útján lehetséges a tehetségnek kibontakoznia? |
![]() | Egy tanár sem tud mindig mindenben előrelátó lenni Nemcsak a celebek villantanak |
![]() | Lázár János arról, mit adjon az iskola a diákoknak Milyen jó lenne, ha a kórházak is ilyen "tiszta" kritériumok szerint vennék fel az orvosokat... |
![]() | Te hány tizedesjegyig tudod a π-t? Most kiderül, ki is vagy valójában... |
![]() | A dolgozatíratás háttere Elegem van... a dolgozatokból! |
![]() | Yogi Berra elmélet és gyakorlat viszonyáról Elméletben minden olyan jól működik... |
![]() | Dárdai Pál a számonkérés fontosságáról Mivégre a sok doga? |
![]() | Egy tanár arról, miért fogja a tanfelügyelőket elküldeni a jó édes ...-ba Végre egy plasztikus metafora |
![]() | Einstein az oktatás lényegéről Nem mindegy, mit és hogyan tanulunk |
![]() | Feynman a pályaválasztásról Nem a gyakori, "abból jól meg lehet élni" nézőpont |
![]() | Egy logikusnak tűnő következtetés nem feltétlenül helytálló Logikázni csak ésszel |
![]() | Feldmár András az iskoláról Egy lesújtó vélemény |
![]() | A. S. Neill az iskolák "produktumáról" Mit "termeljen" az iskola? |
![]() | Rengeteg bukás réme lebeg az osztály felett Az a fránya százalékszámítás |
![]() | Einstein a folyamatos tanulás fontosságáról Halálos fenyegetés |
![]() | Isten tudományos gondolkodásra (összefüggések felismerésére) tanítja a Sátánt Mindennek van értelme |
![]() | A tanárok és drogosok közti hasonlóság Csak őszintén... |
![]() | Amikor sok múlik egy kis lexikális tudáson Méghogy a kémia órán tanultak haszontalanok! |
![]() | Megéheztél a sok tanulás közben? Tuti tippek egy "kis" táplálékszerzéshez |
![]() | YouTubber Dius az iskola szükségességéről Dalba öntötte nyomorát |
![]() | Egyetem végi számvetés Vagy ahogy a cucilizmusban hívták: zárszámadás |
![]() | Pál Feri a fontos dolgok taníthatóságáról Miért nem tanítanak meg mindent az iskolában? |
![]() | Hogyan lesz az osztályzás? A félig üres vagy félig teli (pohár) iskolai verziója |
![]() | Szent-Györgyi Albert arról, mire való az iskola Szem elől tévesztettük a célt |
![]() | Einstein a sikerről A siker, ami a mai világ fő mércéje |
![]() | Orosz lászló a mai magyar felsőoktatás tantárgyainak "versengéséről" Mit kéne oktatni az egyetemen? |
![]() | Lenin bizalomról és ellenőrzésről Sokszor elhangzik: "Én maximálisan megbízom benne!" |
![]() | Ki az okosabb? Naaaa!... Hát nem egyértelmű, hogy én?!?! |
![]() | Hardi Titusz OSB az unatkozó gyerekről Elébe kell menni a bajnak |
![]() |
![]() | Lenin a tanulás fontosságáról A netfizika mottója |
![]() | Benjamin Franklin a tudás rögzüléséről "Pedig hányszor elmondtam már! És még mindig nem tudjátok!?" |
![]() | Paudits Béla a saját feszültséglevezető taktikájáról Add ki a feszültséget magadból! |
![]() |
![]() | Miért menjek tanárnak? Az AKG igazgatója válaszol |
![]() |
![]() | Tanulj, tinó, ökör lesz belőled! Életpályamodell |
![]() | Lukasenka a nevelés hatékony módszeréről Papolás helyett |
![]() | André Kosztolany a hatékony pedagógiáról Hogy lehet jól elmagyarázni egy nehéz problémát? |
![]() |
![]() | Az ősi pedagógiai módszerek még a kriptovilágban is működnek Az emberi természet megregulázhatósága |
![]() | Ha valaki tanárságon gondolkodik, mi az, ami kizáró ok? Legalábbis egy belvárosi elitgimnáziumi vezetőtanár szerint Minden tud előny is, de hátrány is lenni |
![]() | Motivációs impulzus olyankorra, amikor nincs kedved tanulni (lányoknak) A megvilágosodás nem mindig történik meg időben |
![]() |
![]() | Nádori Gergely a magyar közoktatásról 2022-ben Élet a halál után |
![]() |
![]() | Klebelsberg Kuno az oktatásra költött pénzekről Mire jusson? |
![]() | Motivációs impulzus olyankorra, amikor nincs kedved tanulni (fiúknak) Ami leköt, az megnehezíti, hogy elszabadulj tőle |
![]() |