A Zero Gravity Corporation egy amerikai magáncég, mely zero-G márkanéven "egy súlytalan élmény" mottóval szolgáltatást kínál bárkinek, a világűrbe utazás jelentős kockázatai nélkül, méghozzá az űrutazás 20 millió dolláros ára helyett csupán fejenként 5000 dollárért. Illetve 165.000 dollárárt az egész repülőgép is kibérelhető rendezvényekre (céges buli, születésnap, esküvő, legény/leánybúcsú, osztálykirándulás). Továbbá a gépüket gyakran bérbe adják filmstúdióknak olyan jeleneket forgatásához, ahol a szereplő súlytalanságban van (például a Sandra Bullock főszereplésével készült Gravitáció című kiváló film sok jelenetét is a Zero-G repülőjében forgatták). Emellett az űrhajósok kiképzésének is elengedhetetlen része.
Ehhez egy ablaktalanra gyártott (légi teherszállító cégeknek készülő) Boeing-727 repülőgépet átalakítottak úgy, hogy kipárnázták a belsejét körbe mindenhol. A gép időszakonként egy olyan, tökéletes parabolapálya ívén halad, amit egy ferdén felfelé dobott kavics írna le, ha nem lenne légellenállás, azaz ha kizárólag a nehézségi erő hatna rá. Ugyanis a súlytalanság azt jelenti, hogy a testre nem hat más erő, csak a nehézségi erő. Ekkor a test mozgása szabadesés. Tehát a súlytalanság nemcsak "lebegás" formájában valósulhat meg (mint egy "minden égitesttől távoli", álló űrhajóban), hanem ha a test gravitációs mezőben van, akkor a súlytalanság zuhanás vagy íves pályán történő repülés formájában is megvalósulhat. A lényeg, hogy ne hasson rá más erő csak a nehézségi (≈gravitációs) erő.
A zero-G gép esetében nem az történik, hogy a repülőgépre csak a nehézségi erő hat, hiszen a jókora méretű repülőre ható hatalmas légellenállási erő kiküszöbölhetetlen repülés közben. Ezért a súlytalanság megvalósításához a hajtóműveket nem kikapcsolni kell, hiszen akkor a repülőgépre ható óriási légellenállási erő drasztikusan módosítaná a gép pályáját a tökéletes parabolaívhez képest. Hanem azt kell elérni, hogy a gépre ható erők eredője pont olyan legyen, mint a gépre ható nehézségi erő, azaz mintha más erő nem is hatna rá, csak a nehézségi erő. Vagyis azt kell elérni, hogy a repülőre ható összes egyéb erő (a légellenállási erő, a szárnyaknál ébredő hidrodinamikai felhajtóerő és a hajtóművek tolóereje) egymást pont oltsák ki, azaz a vektori összegük legyen nulla. A hajtóműveket egy GPS-szel összekötött számítógép vezérli úgy, hogy a gép a tökéletes parabolaív mentén haladjon. Egy repülés kb. másfél óráig tart, ezalatt egymás után 15 alkalommal tartózkodik a gép az eldobott kavics parabolaívén, alkalmanként 20-30 másodperc hosszan. Az egyéb időszakokban az utasok nem lebegnek, hanem ránehezednek a padlóra. Méghozzá a felfelé gyorsuló szakaszokban még erősebben préselődnek az ülésnek, mint álló helyzetben.

